Lucid Motors
Slimme Start in Europa
Jaar: 2024
Klant: Lucid Motors
Bureau: EssenceMediacom
Lucid Motors lanceerde zijn luxe EV’s in Nederland, Duitsland, Zwitserland en Noorwegen. In een verzadigde markt werd impact gecreëerd met een AI-gedreven strategie: dynamische advertenties, geoptimaliseerde content per markt en een exclusieve digitale ervaring die geïnteresseerden naar een proefrit leidde. Efficiënt, schaalbaar en gericht op high-end autoliefhebbers.
Werkzaamheden
01
Doelgroep
Op basis van data onderscheidende doelgroepen ontwikkelen die flexibel, rijk en schaalbaar zijn voor de Europese markt én met het gewenste bereik.
02
Communicatie framework
Definiëren van performance en overweging triggers, messaging matrix, land specifieke waarden die spelen onder de doelgroepen en een richting voor de tone-of-voice en look en feel.
03
Design systeem
Een design systeem zorgt ervoor dat uitingen op ieder touchpoint zowel vorm en messaging optimaal samengesteld kan worden. Efficiënt, flexibel, relevant én effectief.
04
Addressable Messaging
Verschillende manieren van communiceren op een veldboeket aan touchpoints zorgt voor de behoefte aan veel assets. Onder andere het maken van flexibele prompts voor Generative Ai tools maakt het mogelijk iedere mogelijk visuele wens mogelijk maakt. Geheel afgestemd op de treatment en communicatie stijl van Lucid.
Analyse en Inzichten
Doelgroep Definitie; oa. interesses, koop zoekgedrag, intent, triggers, media-bereik en visualisatie.
Communicatie Framework; oa. framework, messaging matrix, performance en consideration tiggers, tone-of-voice en look & feel beschrijving.
Globale flow
Relevantie
Dynamische uitingen afgestemd op interesse gewicht i.c.m.land, doelgroep, communicatielaag, trigger en touchpoint.
Voorbeeld hoe uitingen zich aanpassen per gewicht van interesse, land, doelgroep, trigger en in welke communicatielaag ze worden getoond.
Touchpoints
Digital Outdoor Advertising
In-Display Microsite
Content van de website toegankelijk in uitingen. Zorgt voor interactie, inzichten en natuurlijk betere informatiebehoefte.
Social
Online video
Schaalbaarheid
Het media landschap is continu aan het veranderen. Daarmee veranderen ook de formaten van het bron materiaal wat je nodig hebt.
Look & Feel
City
Lifestyle
Land specifiek
Seizoen